Pokud máte starší vozidlo nebo automobil nižší třídy, pak je nejspíš jeho mechanismus založen na tzv. hřebenovém řízení. U vozidel střední a vyšší třídy pak narazíte spíše na technologii elektrického řízení, fungující na trochu jiném principu.
Při poruše hřebenového řízení by vás měly varovat určité signály na základě kterých byste rozhodně neměli otálet s návštěvou autoservisu. Ve většině případech je pak nutností právě výměna hřebenového řízení.
Sháníte kvalitní a spolehlivé hřebenové řízení Škoda Octavia 1? Pořiďte si repasované řízení v top kvalitě. Jde v podstatě o zachování původního hřebene po důkladném překontrolování a výměně pouhých ostatních dílů.
Jak hřebenové řízení v autě funguje
Dlouhé roky byl tento typ mechanismu u automobilů nejrozšířenějším. V posledních letech ale obzvláště u dražších vozů prošel velkou proměnou a byl tak nahrazen elektrickým řízením. Hřebenové řízení funguje v podstatě tak, že během manipulace s volantem dochází k otáčení ozubeného kola, tzv. pastorku, což má za následek posunování hřebene (ozubené tyče), která následně vysouvá nebo zasouvá tyče řízení. Díky tomu se tak při otáčení volantem zároveň i otáčí přední kola u vozidla.
Hřebenové řízení se ovšem také může při nesprávné manipulaci nebo postupem času ochodit nebo poškodit. Jak v takovém případě poznat jeho poruchu a které signály by vás měly varovat a nasměrovat raději na servisní prohlídku?
Jak poznat případnou poruchu hřebenového řízení
Pokud pozorujete signály jako například zvláštní stabilita a chování vozidla během jízdy po vozovce, lupání při zatáčení koly, zaprášené řízení, prasklé manžety řízení n nebo nedosedající manžety řízení, nízká hladina oleje servočerpadla a podobně, pak by vaše kroky měli co nejdříve směřovat do autoservisu a následovat by měla výměna hřebenového řízení.